Narrow your search

Library

KU Leuven (11)

Vlaams Parlement (11)

Odisee (10)

LUCA School of Arts (9)

UCLL (9)

Thomas More Kempen (8)

Thomas More Mechelen (8)

UGent (8)

ULB (8)

ULiège (8)

More...

Resource type

book (8)

periodical (3)


Language

English (5)

Dutch (3)

French (2)

Russian (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2019 (1)

2016 (1)

2015 (1)

2011 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Talking and listening in the age of modernity : essays on the history of sound
Authors: ---
ISBN: 1921313471 192131348X 9781921313486 9781921313479 Year: 2007 Publisher: Canberra, Australia : ANU E Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Historians have, until recently, been silent about sound. This collection of essays on talking and listening in the age of modernity brings together major Australian scholars who have followed Alain Corbin's injunction that historians 'can no longer afford to neglect materials pertaining to auditory perception'. Ranging from the sound of gunfire on the Australian gold-fields to Alfred Deakin's virile oratory, these essays argue for the influence of the auditory in forming individual and collective subjectivities; the place of speech in understanding individual and collective endeavours; the centrality of speech in marking and negating difference and in struggles for power; and the significance of the technologies of radio and film in forming modern cultural identities.


Book
Perspectieven in taalbeheersingsonderzoek : lezingen van het zesde VIOT-taalbeheersingscongres gehouden op 15, 16 en 17 december 1993 aan de Provinciale Hogeschool voor Vertalers en Tolken in Gent
Authors: --- ---
ISBN: 9067655260 Year: 1994 Publisher: Dordrecht ICG publications


Book
La parole publique en ville : des Réformes à la Révolution
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 2757421700 Year: 2019 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Presses universitaires du Septentrion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Longtemps négligée du fait du triomphe de l’imprimé à qui parfois, paresseusement, on l’opposait, l’étude des expressions orales fait actuellement l’objet d’une réévaluation historiographique. Or, quel meilleur terrain pour redécouvrir cette réalité que le monde urbain, véritable univers de la parole constituée au sein duquel des pouvoirs solidement institués se font face, abondamment éclairée par la multiplicité et la variété de sources émanant tant des commanditaires des discours, des orateurs mêmes que des auditoires, ces horizons d’attente qu’on essaie de ne pas ignorer. L’éloquence règne partout en ville. Elle s’appréhende à travers les institutions de nature politique, judiciaire ou religieuse. Loin de s’ignorer, ces différents pouvoirs s’évaluent les uns par rapport aux autres, enfin s’empruntent mutuellement les normes qui font le succès de la plupart des discours, les meilleurs étant souvent livrés à l’imprimeur afin de servir de modèle aux générations suivantes. C’est l’histoire de cette parole contrôlée, extrêmement codifiée et bien vivante, inscrite dans le calendrier comme dans l’espace et la société urbains, qui est ici abordée de façon transdisciplinaire par des spécialistes historiens et historiens de la littérature


Periodical
Zhanry rechi.
Authors: ---
ISSN: 23110759 Year: 1997 Publisher: [Saratov] : Saratov : Federalʹnoe gosudarstvennoe bi͡udzhetnoe obrazovatelʹnoe uchrezhdenie, vysshego professionalʹnogo obrazovanii͡a, "Saratovskiĭ gosudarstvennyĭ universitet im. N.G. Chernyshevskogo" Federalʹnoe gosudarstvennoe bi͡udzhetnoe obrazovatelʹnoe uchrezhdenie, vysshego obrazovanii͡a, "Saratovskiĭ nat͡sionalʹnyĭ issledovatelʹskiĭ gosudarstvennyĭ universitet imeni N.G. Chernyshevskogo"


Book
L’oral aujourd’hui : perspectives didactiques
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 2390290361 2870379919 Year: 2020 Publisher: Namur : Presses universitaires de Namur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Il n’est plus temps aujourd’hui de s’interroger sur la légitimité d’un enseignement de l’oral : tous les programmes et plans d’études actuels des différents pays et régions francophones lui donnent une place conséquente, de la maternelle à la fin du secondaire, des premiers rituels langagiers aux genres les plus complexes. Ce nouvel ouvrage de la collection Recherches en didactique du français a dès lors pour principal objectif - et intérêt - de présenter des pistes et réalisations concrètes, fondées didactiquement. Celles-ci témoignent des avancées dans ce domaine, mais aussi du développement d’une ingénierie didactique solidement argumentée, attentive aux démarches d’élaboration et de validation des dispositifs proposés. Au-delà de certaines convergences, les contributions font apparaitre des manières diversifiées d’envisager l’ « oral » comme objet de l’enseignement : des pratiques communicatives larges, multimodales, à des conduites langagières « transversales » telles la justification ou l’argumentation, d’un oral au service de l’écrit à des approches spécifiquement centrées sur des genres oraux tels le débat ou le documentaire, en production ou en compréhension. L’ouvrage aborde ainsi de nombreuses questions, notamment à propos des normes appliquées, ou à appliquer, lorsqu’on enseigne l’oral, de l’évaluation, des relations entre oral et écrit, de la formation, voire de la délimitation même du domaine. Il pointe aussi quelques lacunes qui demeurent, concernant la progression des apprentissages par exemple. Cet ouvrage est de nature à intéresser les enseignant-e-s, qui pourront y trouver diverses pistes, les formateurs et formatrices, les didacticien-ne-s des langues et… tous les adeptes de l’oral, sous toutes ses formes et dans toutes ses variétés !


Book
Bilingualism and deafness : on language contact in the bilingual acquisition of sign language and written language
Author:
ISBN: 1501504932 1501504991 9781501504990 9781501504938 1501513966 9781501513961 Year: 2016 Publisher: De Gruyter

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book examines sociolinguistic, educational and psycholinguistic factors that shape the path to sign bilingualism in deaf individuals and contributes to a better understanding of the specific characteristics of a type of bilingualism that is neither territorial nor commonly the result of parent-to-child transmission. The evolution of sign bilingualism at the individual level is discussed from a developmental linguistics perspective on the basis of a longitudinal investigation of deaf learners' bilingual acquisition of German sign language (DGS) and German. The case studies included in this volume offer unique insights into bilingual deaf learners’ sign language and written language productions, and the sophisticated nature of the bilingual competence they attain. Commonalities and differences between sign bilingual language development in deaf learners and language development in other language acquisition scenarios are identified on the basis of a dynamic model of change in the evolution of (learner) language, with a focus on the role of language contact in the organisation of multilingual knowledge and the scope of inter- and intra-individual variation in learner grammars. In many respects, as becomes apparent throughout the chapters of this work, sign bilingualism represents not only a challenge but also a resource. Given this cross-disciplinary perspective, the insights on bilingualism and deafness in this volume will be of interest to a wide range of researchers and professionals.


Periodical
Language, Discourse & Society
ISSN: 22394192 Year: 2011 Publisher: Madrdi, Spain : RC25, International Sociological Association,


Book
Texts, transmissions, receptions : modern approaches to narratives
Authors: --- --- ---
ISBN: 9004270809 9004270841 9789004270848 9789004270800 Year: 2015 Publisher: Brill

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The papers collected in this volume study the function and meaning of narrative texts from a variety of perspectives. The word “text” is used here in the broadest sense of the term: it denotes literary books, but also oral tales, speeches, newspaper articles and comics. One of the purposes of this volume is to discover what these different texts have in common. The texts are approached from four main perspectives: New Philology, Linguistics, Iconography and Reception studies. Contributors come from diverse disciplines, such as Classical Studies, Medieval Studies, English literature, Philosophy, Religious Studies, Cultural Studies, Art History, Linguistics, and Communication and Information Studies, all united in a common purpose to understand the workings of narrative texts.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by